Browser not supported

You are using an old browser that we do not support anymore. Please consider using a modern web browser such as Microsoft Edge, Google Chrome or Firefox for the best website experience.

Remetinečki rotor

Rekonstrukcijom najvećeg zagrebačkog kružnog toka do znatnog smanjenja opterećenja prometa

Rekonstrukcija remetinečkog rotora započela je u kolovozu 2018. godine prema prometnoj studiji koju je naručio Grad Zagreb s namjerom smanjenja opterećenja samog rotora. Nakon više od godinu dana radova, rotor je pušten u promet krajem siječnja 2020. Izgrađena su dva dvotračna tunela u smjeru istok-zapad, čime promet teče ispod rotora. Ovaj veliki cestovni rotor u gradskoj četvrti Novi Zagreb - zapad spaja Jadranski most, Jadransku aveniju, Aveniju Dubrovnik i Remetinečku cestu.

Temeljen na odabranom idejnom rješenju Investitora, glavni projekt novog rotora izradio je Institut IGH, koji je pronašao učinkovita rješenja za nesmetan tok vozila i samim time smanjio broj gužvi i rasteretio prometni pravac. Izvođenje projekta zagrebačkog rotora bilo definirano kroz dvije uporabne cjeline. Prva uporabna cjelina obuhvaća cestovne prometnice na rekonstruiranom rotoru, izvedene tunelske podvožnjake i sve pristupne cestovne pravce iz Remetinečke ceste, Dubrovačke avenije, Jadranske avenije i Jadranskog mosta, a druga obuhvaća tramvajsku prugu, pješačke i biciklističke staze te hortikulturno uređenje okoliša.

ACO rješenja na projektu

Linijska odvodnja na rotoru riješena je monolitnim ACO Monoblock RD300 kanalima: na pristupnim cestama s četiri trake, po dvije za svaki smjer. Sustav Monoblock nudi superiornu stabilnost i u najekstremnijim uvjetima, a koristi se za poprečnu i uzdužnu odvodnju na cestama. →

Kako se prema projekcijama 40% prometa odvija kroz dvotračne tunele, gužve su smanjene za više od 30%.


ACO KerbDrain rubni kamen s integriranom odvodnjom proteže se kroz podvožnjak za sigurnu i brzu odvodnju prometnica zahvaljujući bočnim otvorima. ↓

TopTek Solid pristupni poklopci ugrađeni su za pristup prepumpnim stanicama u bankinu kolnika. →


Radovi vrijedni više od 320 milijuna kuna financirani su iz europskih fondova.


Na samom rotoru, odvodnja prometnica riješena je ACO HSD slivnicima iz lijevanog željeza koji su, uz sigurnosno bezvijčano zaključavanje, standardno opremljeni i elastomernim ulošcima protiv buke. ↓