![Remetinečki rotor - ACO referenca Remetinečki rotor - ACO referenca](https://www.aco.hr/fileadmin/_processed_/f/7/csm_Rotor_header_c0650f8be7.jpg?fileVersion=1688639518)
Remetinečki rotor
Rekonstrukcijom najvećeg zagrebačkog kružnog toka do znatnog smanjenja opterećenja prometa
Rekonstrukcija remetinečkog rotora započela je u kolovozu 2018. godine prema prometnoj studiji koju je naručio Grad Zagreb s namjerom smanjenja opterećenja samog rotora. Nakon više od godinu dana radova, rotor je pušten u promet krajem siječnja 2020. Izgrađena su dva dvotračna tunela u smjeru istok-zapad, čime promet teče ispod rotora. Ovaj veliki cestovni rotor u gradskoj četvrti Novi Zagreb - zapad spaja Jadranski most, Jadransku aveniju, Aveniju Dubrovnik i Remetinečku cestu.
Temeljen na odabranom idejnom rješenju Investitora, glavni projekt novog rotora izradio je Institut IGH, koji je pronašao učinkovita rješenja za nesmetan tok vozila i samim time smanjio broj gužvi i rasteretio prometni pravac. Izvođenje projekta zagrebačkog rotora bilo definirano kroz dvije uporabne cjeline. Prva uporabna cjelina obuhvaća cestovne prometnice na rekonstruiranom rotoru, izvedene tunelske podvožnjake i sve pristupne cestovne pravce iz Remetinečke ceste, Dubrovačke avenije, Jadranske avenije i Jadranskog mosta, a druga obuhvaća tramvajsku prugu, pješačke i biciklističke staze te hortikulturno uređenje okoliša.
ACO rješenja na projektu
Linijska odvodnja na rotoru riješena je monolitnim ACO Monoblock RD300 kanalima: na pristupnim cestama s četiri trake, po dvije za svaki smjer. Sustav Monoblock nudi superiornu stabilnost i u najekstremnijim uvjetima, a koristi se za poprečnu i uzdužnu odvodnju na cestama. →
ACO KerbDrain rubni kamen s integriranom odvodnjom proteže se kroz podvožnjak za sigurnu i brzu odvodnju prometnica zahvaljujući bočnim otvorima. ↓
![Remetinečki rotor - ACO KerbDrain Remetinečki rotor - ACO KerbDrain](https://www.aco.hr/fileadmin/standard/aco_hr/Referentni_objekti/Rotor/IMG_4446_copy.jpg?fileVersion=1688650974)
TopTek Solid pristupni poklopci ugrađeni su za pristup prepumpnim stanicama u bankinu kolnika. →
Radovi vrijedni više od 320 milijuna kuna financirani su iz europskih fondova.
ACO proizvodi na projektu
![Remetinečki rotor - ACO Monoblock Remetinečki rotor - ACO Monoblock](https://www.aco.hr/fileadmin/standard/aco_hr/Referentni_objekti/Rotor/IMG_4456a.png?fileVersion=1688650574)
Na samom rotoru, odvodnja prometnica riješena je ACO HSD slivnicima iz lijevanog željeza koji su, uz sigurnosno bezvijčano zaključavanje, standardno opremljeni i elastomernim ulošcima protiv buke. ↓
![Remetinečki rotor - ACO HSD Remetinečki rotor - ACO HSD](https://www.aco.hr/fileadmin/standard/aco_hr/Referentni_objekti/Rotor/IMG_0305_copy.jpg?fileVersion=1688712645)