Browser not supported

You are using an old browser that we do not support anymore. Please consider using a modern web browser such as Microsoft Edge, Google Chrome or Firefox for the best website experience.

Pelješki most

Najvažniji hrvatski infrastrukturni i geostrateški projekt

Pelješkim mostom povezano je kopno i Pelješac, a time i jug Hrvatske s ostatkom zemlje. Most je dio projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom, proteže se od Komarne na kopnenoj strani do Brijeste na Pelješcu. Najvažniji je hrvatski infrastrukturni i geostrateški projekt financiran iz fondova Europske unije ukupne vrijednosti oko 420 milijuna eura.

Pelješki most dobitnik je prestižne i svjetski priznate nagrade - medalje Gustav Lindenthal - koju dodjeljuje Udruženje inženjera zapadne Pennsylvanije na Međunarodnoj konferenciji o mostovima (SAD). Nagrade se dodjeljuju u više kategorija projekata mostova u čast istaknutih inženjera koji su imali značajan utjecaj na mostogradnju u svijetu, a Hrvatske ceste dobitnici su godišnje nagrade 2023. za most Pelješac u kategoriji za izvanredno inženjersko postignuće koje obuhvaća estetski ugodnu i ekološki prihvatljivu praksu u mostogradnji.

Izazovi projekta

Bila je ovo naša prva suradnja s kineskom tvrtkom China Road and Bridge Corporation, te su prvi dojmovi bili i više nego pozitivni. Usprkos tome što je i ACO multikulturalna kompanija koja djeluje u cijelom svijetu, za nas je ovo bilo potpuno novo iskustvo. Za bolji uvid u kineski način komunikacije i poslovanja pobrinulo se tehničko osoblje CRBC-a porijeklom iz naših krajeva uz čiju je pomoć suradnja na projektu funkcionirala odlično. Iako ACO ima iskustva s čeličnim mosnim konstrukcijama, još 2018. godine ugradili smo iste sustave odvodnje i na mostu Trogir Čiovo, sudjelovanje na ovako velikom i važnom projektu posebna nam je čast. Bili smo malobrojni sretnici koji su mogli prošetati mostom u fazi izgradnje i diviti se njegovoj velebnoj lebdećoj pojavi, a pogled s 55 m visine na sve strane Malostonskog zaljeva ostavlja bez daha.

Najveći zahtjev u fazi traženja rješenja i ugovaranja bila je dinamika isporuke jer su elementi trebali biti isporučeni u rekordno kratkom roku, pa se radilo pod velikim pritiskom. Ipak, uspješno smo i pravovremeno isporučili sve potrebne elemente kako ne bi došlo do kašnjenja u dinamici izvođenja ostalih povezanih radova.



ACO rješenje na projektu

Prije postavljanja završne asfaltne obloge izveden je sustav odvodnje koji za sakupljanje površinskih voda koristi ACO HSD-2 mosne slivnike. Na ukupnu dužinu mosta od 2440 metra ugrađena su 352 komada mosnih slivnika, smješteni s obje strane 21 metar širokog mosta uz rubnjak koji razdvaja kolnu konstrukciju od pješačke zone. Model slivnika ACO HSD-2 je posebno konstruiran za spajanje na masivne čelične mosne konstrukcije, te je njegova glavna karakteristika izuzetno robusno tijelo, izrađeno iz 10 mm debelog čelika. Rešetka koja preuzima svo opterećenje prometa izrađena je iz lijevanog željeza te je sastavljena od prečki visine 55 do čak 85 mm. Stoga je i njegova masa od 56 kg primjerena. ACO slivnik posebne je izvedbe kako bi se mogao spojiti zavarivanjem na čeličnu konstrukciju mosta. Tijelo slivnika je vruće pocinčano radi otpornosti na izuzetno agresivne atmosferske uvjete, a nakon ugradnje tijelo slivnika zajedno s cijelom konstrukcijom mosta dodatno se premazuje posebnim višeslojnim antikorozivnim premazima. Rešetka je napravljena iz lijevanog željeza razreda opterećenja D 400 prema HRN EN 124 2:2015.

Prednosti proizvoda: ACO HSD-2 mosni slivnik za čelične mostove

  • dizajn tijela namijenjen za zavarivanje na mosnu konstrukciju
  • drenažni otvori za privremenu odvodnju u fazi gradnje te prikupljanje procjeđenih oborina iz slojeva asfalta
  • lijevano željezna rešetka sa zaključavanjem i zatvaranjem u smjeru prometa radi sigurnosti
  • vruće pocinčano čelično tijelo za iznimnu otpornost na koroziju